@ Oh Mukaku..1

Saturday, November 8, 2008

Kisah di Hari Raya nan lalu..

Kisah 1:
Mak cik 1: Apasal muka yana nampak gelap ni?
Ibu: Sekarang pergi opis naik motor la mak cik..(erk? )

Kisah 2:
Kak Sepupu: Nampak muka yana makin gelap pula eh
Ibu: Ha ah..sekarang malas nak jaga muka..tak sempat..(gulp..)

Kisah 3:
Mak Cik 2: Eh..yana main panas ke sekarang ni? Muka gelap la..
Ibu: Takdelah..(huhu.. )

Kisah 4:
Mak cik 3: Kenapa nampak makin gelap ni Yana..
Ibu: Saya ni memang gelap la mak cik..(waaaaaaaaaa...)

Kalau seorang..Ibu boleh terima..tapi kalau 4 orang..diulang 4 orang menegur..memang sah muka Ibu dah kusap, kusam dan sewaktu dengannya..waaaa...Ayaahh..Ibu tak kira..sesuatu mesti dibuat..mesti..huhu

Gambar hari raya

Gambar di atas ialah di mana muka Ibu dikomen2..sangat terukkah mukaku ini..(Ibu rasa macam biasa jerk)..huhu..atau orang disana semuanya ikhlas dan berterus-terang orangnya..(Oh ya..jangan la banding dengan orang sebelah tu..)..

Maka bermulalah satu misi..oh mukaku..2.. (nanti sambung nak pergi masak agar-agar milo..yummy2)

5 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Mama Safiyyah said...

ala, yg penting hati putih bersih kak....

Zanna_MamaBatrice said...

biasalah yana
kita nie kalau dah ramai yg negur
sure dah susah hati kan...

miela77 said...

iela pun slalu org tegur pasal muka/badan...susah hati gak kengkadang tu...nak wat cam ne..take note dan cuba usaha tuk ubah ... tu je...huhuhu

me n de alisha said...

takdalah gelap sangat...

noor sakinah said...

Ok jer... saya amalkan yg ni je... jemput baca kat sini http://inavitamin.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop