@ Makan Ubat

Tuesday, December 9, 2008

Masa Ammar demam hari tu..benda yang paling susah nak buat ialah bagi Ammar makan ubat. Asal nampak je picagari tu mula la Ammar buat ulat (buat badan lembik)..huhu..terpaksala Ibu pujuk Ammar dengan iklan Itik Digi kwek2..Ibu cari iklan itik kwek2 yang baru tu tapi takde ada yang lama je (yang ada tik kaler2 tu)..jadila asalkan bila Ammar tengok Ammar khusyuk dan baik je..

Tengok tu senget-senget muka makan ubat..Ibu letakkan ubat dalam picagari dan masukkan sikit-sikit dalam mulut Ammar..pengalaman Ibu dapat daripada Ammar demam hari tu ialah bila anak demam..pastikan:
  • Ubat diambil tepat pada masanya (jangan miss)
  • Selalu basahkan badan dan kepala anak dengan air (guna towel)

6 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Mama Safiyyah said...

ciannya ammar demam

Mama_Aqish said...

sama macam aqish memang susah nak makan ubat...yana kena pandai tackel ammar bagi wat bunyi2 main2 dulu pastu terus masukkan ubat ke dalam mulut dia...kita slalu wat aqish camtu & alhamdulillah sekarang ni dah suka makan ubat...kalo makan scoot tu tak payah paksa2 pun terus je nganga mulut...

me n de alisha said...

Alisha kalau makan ubat kena sejuk kan dalam peti ais dulu ...kalau tak sejuk dia muntahkan balik ...ada ke cam tu ...

miela77 said...

Tadi daku bg la baby qis makan ubat sbb selsema...ada ke patut disemburkannya semua...waduh2 hbs kotor baju...

Zanna_MamaBatrice said...

memula jer tu yana
nanti dia dah pandai nak rasa
harus x susah dah yana
cam batrice
dulu kejung2 badan nak bg makan ubat
now dah besar.....senang jer....

asmaa said...

bebudak mmg kurang nak makan ubat...bila bagi sekali...kali kedua dan seterusnya mmg akan lari...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop