@ Bicara Bayi

Wednesday, January 13, 2010

My mama forward it to me..



Malaikatmu.. ...

Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia....




Dia bertanya kepada Tuhan : "Para malaikat disini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah?"
Dan Tuhan menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu .."

Bayi bertanya lagi: "Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia ."
"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"

"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"
"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?""
Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?"
"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"
"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu"

Disaat itu Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar,

dan sang bayi bertanya perlahan : "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?"
"Kamu akan memanggil malaikatmu itu: " IBU "

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa..... Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat...

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak yang sedang embesar....sesungguhnya Syurga itu dibawah telapak kakimu...

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :
1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
 3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam
4) Di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."


"Sampaikan! lah walau satu ayat"

9 kawan BabyIbu berkata-kata..:

MamaCira said...

salam singgah..

sgt touching.. :(
bayi dilahirkan dgn tangisan
terus lupa pada dialognya dgn pencipta..

i follow u :)

zue said...

salam
how sweet this story
memang touching giler
sesuai untuk pedoman para2 ibu

zue said...

*nanges* sob sob..huhu

Miss Q said...

*touching*

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"

Pernah join ceramah jenayah & wanita oleh Kamal Affendi Hashim tau. Dia cerita, seorang ibu tengah menyusukan anaknya (baby baring atas peha). Rumah masuk pencuri2 dengan parang.

Ibu ni menghalang penjahat drp tetak si anak, dia halang dengan tangan kanan. tangan kanan putus kena parang. Halang tangan kiri plk. Pun putus jugak. Akhir sekali dia bongkokkan badan ke depan(cover baby). Kepala kena pancung.

Akhir sekali, anak pn mati jugak. Kena dengan dorg. Memang laknat la perompak/pembunuh tuh.

Memang sedih

Miss Q said...

I copy masuk blog ok. Link pd u jugak

atfina said...

i never tot the "malaikat" will be ibu... huu.... bagus cerita from your mum nih... terharu...insaf.. teringat anak di rumah... thanx to you and your mum.

efa fairuz said...

kak yana..
this is really a good entry indeed..

rase mcm nak nangis.. :(

idah said...

akak...saya copy eh...nak print....

eezah said...

menyentuh jiwa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop