@ Catatan Harian Isteri VS Suami

Tuesday, January 5, 2010

Ingat tak entri Ibu yang bertajuk Woman Versus Man? Ini adalah kesinambungan mengenai betapa kompleksnya kita sebagai isteri dan betapa simplenya pemikiran seorang suami.

CATATAN HARIAN ISTERI

Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal kerana aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang, dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.....

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.....

CATATAN HARIAN SUAMI

Hari ini REAL MADRID kalah. SIALLLLL!!!




P/s: Setiap apa yang tercipta ada hikmahnya jadi kita harus menerima seadanya barulah hidup kita bahagia..tak gitu Ayah?

3 kawan BabyIbu berkata-kata..:

eezah said...

betul lah kadang2 suami sukar nak diramal perangainya..mgkin kita perempuan lebih emosi walaupun dalam hal yg kecik je..

sujaihah said...

lelaki kadang2 sukar diramal

Huda said...

klu dia diam, adalah bende x kene tu.. maka kitepun ikut diam supaya x kene marah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop