@ Memang Berkesan

Tuesday, July 13, 2010

Ingat tak entri Ibu pasal semut di rumah? Ramai bagi idea guna racun semut. Ayah pun pergi beli. Ayah beli masa sembahyang Jumaat (ada gerai jual agaknya).


Ini la rupanya. Ibu letak kat tempat laluan semut. Kat hujung-hujung dinding. Takdela kat tempat terbuka takut kena kat Ammar pula. Alhamdullillah dalam 2-3 hari hilang semutnya. Sampai hari ni pun takde. Ibu sukaaa. Ibu kasi 5 bintang. Hehe.

9 kawan BabyIbu berkata-kata..:

mysha said...

wAH mCM beSh jer ubat ni...uMah sHa banyaK semut.. Sha baRU jer ikut Blog akak nih... Ske baca Bnyk info..SElamat berKenalan

Miss Q said...

mana nk cari ye ubat tu?? umah ni pun semut merata.. geli sangat!! sbb byk sangat!! berapa RM?? Carrefour ada jual x?

Ini yg mcm serbuk putih kan? Ada org penah ajar.. campur sikit dengan gula n letak dikawasan semut. Bila sebut hurung gula, dia terhurung serbuk ni sekali. Lepas tu esok hari pun mati..

Tp tatau nk cari mana!!!

AMIEROZIANA said...

betul2..saya pun pakai ubat ni bau pun tak busuk kan macam serdak biskut jer warna dia kan..tapi kat sini tak tahu la mana nk dpt saya siap pesan dari kg(trg) tuh...suruh abah saya beli kat pasar minggu hehehe tapi memang berkesan la

BabyIbu said...

mysha - mmg best..selamat berkenalan

miss q - kat pasar malam ada, kat uptown pun ada - err miss q dok area mn?

amieroziana - bagus kan..suka2

Ma...ma..... said...

kedai kt umah sy ada juai...50sen sepeket...sapa nk leh sy tlg belikn...leh email kt insan.rabbani@gmail.com

maszmadi said...

hm, masz bli ubat semut kat pasar malam, rm1 sepeket.. ok, tahan 2 bln.. pastu kn ltak balik..
bebaloi la jugak rm1 than 2 bln kan.. hehe

isabelle said...

waa..ini sudah best...
nak try cari la...
tq

Miss Q said...

sy putrajaya. ibu jual online bole x? hhehehhe

ummuabdullahsyaakir said...

Mesti kuat ubat semut ni.kalau sarangnya dah tak ada,mgkn semut lari tempat lain,kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop