@ Ibu sayang abang?

Saturday, November 13, 2010

Dari Ammar kecil, Ibu suka tanya, "Ammar sayang Ibu?". Kalau dulu tak pandai cakap Ammar angguk dan kiss, sekarang dah pandai maka Ammar pun jawab  "cayang". Lepas tu Ibu tanya, "Sayang banyak ke sikit". Niat Ibu just nak ajar perbezaan banyak dan sikit. Bila cakap sayang banyak, Ibu pun depa tangan luas-luas. Kalau sayang sikit, Ibu guna guna jari tunjuk sikit. So kalau dulu Ammar guna tangan isyarat tunjuk banyak, sekarang dah pandai cakap, Ammar akan jawab "Abang sayang Ibu banyakkkk".

Sayang Ibu Banyakkkk

Jadi dengan itu juga, Ammar faham beza banyak dan sikit. Tapi yang Ibu tersentuh ialah, sejak seminggu dua ni, Ammar dah pandai tanya Ibu, " Ibu sayang Abang, banyak sikit?". Tanya dengan muka menunggu penuh harap sambil tangan pegang tangan Ibu. Adeh sentimental anak Ibu (sama cam Ibu juga). Hehe. Mestilah "Sayang Banyaaaaakkkk". Ammar kan pengarang jantung Ibu.

6 kawan BabyIbu berkata-kata..:

mef*sh said...

Salam Yana...wahh "ter"genang sket airmata baca entry neh,huhu.tak sabar tunggu heroku pandai tanya cam tu juga...

Fana Flora said...

alahai~ comel je ammar ni ;)
tulah kasih sayang seorang ibu kan..

Faryza said...

pandai bahasa diri abg ye...leh la request adik.heeheeh

~ZuE~ said...

awww schweetnye ammar.. :)

atulhani said...

so sweeet.. sy pun suka tanya anak2 sedara camtu esp adam and alesha, then mintak dorang bagi big hug.. tapi tak penah la dorang tnya macam ammar tanya ibu... mmg sweet!

kinna said...

comei je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop