@ Basah Lencun

Friday, January 14, 2011

Baru tadi sampai ke rumah dalam keadaan basah lencun meredah hujan lebat daripada PJ ke KD. Masa bergerak tak hujan pun. Baru keluar SPRINT highway dah hujan. Mula-mula berhenti tepi tol tapi tengok gaya hujan macam lama kami redah aje. Yelah kesian kat Ammar. Time tu pun dah dekat pukul 7 petang. 



Wah hujan pula selebat-lebatnya. Tak pernah Ibu basah lencun sampai mengalir-ngalir air hujan kat badan ni. Dengan laptop, handset dan tab lagi, risau Ibu. Bila masuk area KD kilat dan petir pula. Adeh takutnya. Sepanjang jalan mengucap dan berdoa kami selamat sampai. Ada pula kereta yang lalu kat jalan tepi sekali, terpaksa la kami slow bawa belakang kereta sambil disirami air percikan dari tayar. Huhu. Apalah nasib kan. Itulah nasih pembonceng motor. - Kecoh mengalahkan orang yang dok depan bawa motor yang sah-sah lagi basah lencun - Hehe.

P/s: Teringat naik motor dengan Pn. Donat. Helmet pula takde visor. Redah hujan sambil bising muka pedih kena air. Hehe.

7 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Mama Zharfan said...

ciannya naik motor--bahay kan naik motor sbb risiko accident sgt tinggi..hati2 and take care yer

Diyana Zulkifli said...

haha..keh keh.btui2x.tingat zaman2 kita merempit dgn moto dulu..

CatlinaFly said...

pernah eksiden 2-3 kali gak naik moto kat u dan masa mula2 keje(belum beli kete)...huhu pastu kena lebih hati2..

zaman upm dulu memang duk merempit sajee..hihi

shikin said...

bahayanye..tp sy pon trima nasib yg sama

AyuArjuna BiGoshh said...

naper tak naik keta liyana?....musin ujan la ni...

Asma said...

lencun juge...hehehe

BIONIC WOMEN said...

saya sungguh serik ngan motor, xciden patah bahu..sampai skang bahu senget..dan sangat sakit bila hujan..sengal..skang kalau hubby ajak naik motor gi kedai boleh ag ikut tapi bila jauh skit, bila dia belok saya dah pegang macam x ingat dunia. terasa sy nak jtuh sesangat..pernah saya pegang bahu hubby sampai bila balik lebam bahu tu..saya takut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop