@ Gula kurang manis?

Thursday, January 13, 2011

Tak tahu kenapa Ibu rasa gula sekarang kurang manis. Ibu rasa gula sekarang tak semanis gula dulu. Contohnya: kat kampung Ibu ada satu teko air yang memang dah lama guna. Pendek kata, kalau buat air tak payah rasa pun takpe sebab selalu sangat buat guna teko tu. Selalu letak teh setengah sudu kecil (kat rumah dulu guna teh ros tu) dan gula 4 sudu penuh. Dah sedap cukup rasa - kata Ibula - kata Mama manis - haha.



Tapi sejak kebelakangan ni kena letak sampai 6 sudu. Takut juga mula-mula bila asyik dok tambah gula. Haih lidah aku tak kena ke. Tapi memang iyelah. Adakah Ibu je perasan atau itu taktik pemasaran? Eceh pepandai je-boleh ke diorang proses gula dengan mengurangkan kemanisannya? Haha - sape rajin nak p buat kajian. Sila-sila. 

8 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Mama Zharfan said...

kat UK gula manis mcm biasa ajer heheh

CatlinaFly said...

hihi entahlah..memang selalu taruk 6 sudu pun utk sejag air teh panas...jag tak besar..besar sikit dari teko..

Mommy Lyna said...

Uik. Kot lidah Yana dah imun gula kot hihi.

Diyana Zulkifli said...

ang lidah org utara sejati..keke

LilYofDaPond said...

saye suke air tawar2 hehe

SYaMiLa said...

eh...ye ker? sya tk suka sgt minum air manis ni..lebih suka minum air suam...nanti try buat air manis ptg ni..tgk camne...

My recent post "NEW!!! HOT DESIGN GAP PYJAMAS"

AyuArjuna BiGoshh said...

beshhnya klu ada gula yang kurang manis...

BIONIC WOMEN said...

saya memang buat air setawar yg mungkin..dan jarang minum air manis..x perasan ler plak. kat rumah ni hubby minum nes+susu..saya plak teh+madu...so gula guna utk buat kuih atau kek..sungguh x perasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop