@ Kawan atau musuh?

Thursday, March 24, 2011

Baru sedar yang ramai kat dunia ni yang bermuka dua
Di depan baik lembut gigi dari lidah
Di belakang kita digigitnya

Tapi macam mana nak tahu siapa lawan dan siapa kawan?


Selalu anggap semua orang baik dan ikhlas
Dan selalu juga terkena dengan orang yang buat-buat baik ni
Takpelah, yang penting kita ikhlas
Jika orang tak suka nak buat macam mana
Apa-apa ada Maha Berkuasa yang tahu segalanya

10 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Mama Zharfan said...

memang kena hati2 sbb hati manusia kan kita tak tau..

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

hemm..ramai cm2...hemm...dh puas kenal org g2...huhuhu..

Mrs Nageb said...

Betul2X........
Biarkanlah mereka....
Yang penting kita jadi diri kita sendiri :)
Tuhan yang lebih mengerti dan mengetahuinya..

luckylizan said...

tu lah kan,... kita ingat nak ikhlas berkawan, tapi ada jugak yg berkawan sbb lain, lepas tu tak pasal2 jadi musuh. berhati2 jerla ekk

nurul nabila bt medan said...

mmg susah nak nilai yg orang tu ikhlas tak kwn ngan kite.
kena berserah jerk :)

Adyshariz said...

kalau x penah kene mmg tak akan tau kawan macam tu pon ada, tapi takpe, Allah tunjukkan perangai sebenar dia utk pengajaran pada diri kita..

sabar ya

HANNA STRAWBERRY said...

Rambut sama hitam (eh tak sama la kan...skang ramai suka dye rambut kan) ...hati manusia hanya Allah Yg Maha Mengetahui...

Nak plak dah akhir zaman skang ni...ramai mulut lazer, shout kat org cam la dia tu perfect sangat. Padahal kita tak kacau life dia pun...

Penyakit HATI byk menular skrg nih...mulut manis tak semesti hati baik...(tak la nak kata semua mulut manis tu tak baik...tp ada sekelompok manusia yg begitu) So bykkan berdoa mohon perlindungan Allah. Insyallah semoga dilindungi dari ancaman jahat manusia...

transformed housewife said...

ada kwn yg tiba2 jd musuh dan ada juga musuh yg boleh bertukar jd kawan.

CatlinaFly said...

kene berpada-pada..seekali terkenan kena beringat selalu..huhu

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

bila tgk balik entry ni teringat satu hal...huhuhu...mmg saya ni cm org bodoh je blh tertipu ngn kawan sendiri...blh dikatakan agak baik..cair ngn tipu dayanya...sgt2 terkilan bila kawan baik buat cm2...ditabur janji2 manis..namun hasilnya..hampas yg xberguna...sgt2 pedih bila kawan jd lawan...huhuhu...tp lisa mmg jenis xsuka bermusuh2...smpai sekarang stay kawan cm xde per pn yg jd wlpn dlm hati tuha je yg tau...huhu...mcm2 karenah zaman sekarang ni..kawan pn blh jd lawan dlm sekelip mata...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop