@ Punca Mak Bapak Suruh Anak Jadi Artis

Tuesday, March 29, 2011

Ibu just share - dapat dari email..

BAYARAN ARTIS..

DATUK SITI NURHALIZA
* RM45,000 for a 30-minute show
* RM70,000 for a one-hour show

DATUK SHEILA MAJID
* RM35,000 for a 30-minute show
* RM55,000 for a one-hour show

ANUAR ZAIN
* RM25,000 for a 30-minute show
* RM55,000 for a one-hour show

JACLYN VICTOR
* RM18,000 for a 30-minute show
* RM30,000 for a one-hour show

BAYARAN PENSYARAH
* RM300 for a one-hour lecture

dahla dpt rm300/jam jer...nak dapat datuk lagi la susah.. buat susah2 je belajar tinggi2..

Komen Ibu: Tak semua artis sehebat nama-nama di atas. Ramai yang 'terbabas'. Berapa ramai je yang sampai tua dapat hidup senang lenang. Better ajar anak sekolah tinggi-tinggi. Insyallah kalau belajar tinggi-tinggi, hidup di masa depan akan mudah. Jadi artis ni banyak berdepan dengan dugaan dunia - silap-silap kita mak ayah pun tanggung dosanya. Jadi lecturer - tolong anak bangsa - sebarkan ilmu banyak pahala. Tak gitu?

23 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Lin said...

100% agreed!esok dah meninggal pun, masih dpt pahala walau ilmu yg diajar tu sedikit tapi besar manfaat pada orang lain..

AppleCrux said...

betul tu..nak-nak tv kat Malaysia skrg byk sgt rancangan realiti utk jadik artis..yg masuk tu pun salah satu sbb utk menyara keluarga or nak ubah nasib keluarga..mcm dah takde cara lain..

Farra Dhelina said...

betul tu kak..sy setuju..

*mak aii mahalnya bayaran diorg kakk...

iduraz said...

uish..mahalnyer bayar..tak payah blaja tetinggi..hehehe..tp betui la, pendedahan yang terlalu luas pada dunia hiburan buat anak2 skang lebih mengejar sume tuh dr nak jadi org bijak pandai..hurmm

risa said...

pelajaran tu yg paling penting...dan pelajaran juga amanah untuk kite semua kan kan

sisdee said...

emmm tak leh nk ckp pe kan...nmpk duit jek rasa terus hilang yg lain2..emm
better jadi guru ada gak kenangan yg terhormat dari jadi artis pastu gossip tah hapa2..kdg2 sanggup tu tebalkan muka as long as dpt duit dari anak2 :(

manusia rambut sama hitam kan...hati macam2 kaler..

tapi now ni rmi kaler rambut..:p

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

hemmm..agree..jd penyanyi lum tentu rezeki yg dpt 2 dikira cmna...hemm..klu nasyid dpt la dikira berdakwah..tp klu lagu jiwang2 rasany unsur dakwah xde pn...huhuhu..baik jd cikg yg gajinya ciput jer..xper xlumayan didunia yg penting lumayan diakhirat...

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

huhuhu..mahal giler bayaran utk diorg 2 ekk..xpenah nk ambik tau pn bab bayaran diorg 2..heheh...patutla klu ada konsert rege tiket mencecah ratus2 ringgit...nk dpt yg puluh2 duduk la nun jauh dr stage...huhu

AshAnas said...

jadi artis byk gossip la, nnti mak bapak gak yg tumpang malu, hehe...

jd pensyarah, beramal dgn ilmu, ilmu disampaikan, pahal pun dpt selagi student mengamalkan... wlupun xsefemes artis tp ttp diingati para student kan...

JaSSNaNi said...

mmmm... tergugat gak la bila tengok gaji sampai camtu tinggi ni.. mana la tak cepat jadi kaya.. kita ni kekadang makan ikan kering ngan sardin je.. punya nak tunggu hujung bulan.. tapi yg penting gaji kita dapat dari sumber yg halal.. alhamdullillah.. kan..

UmiDAnisH said...

em, takpela depa untung di dunia pensyarah atau cikgu2 tu untung diakhirat..

Kimmi Zarul Hamzah said...

Lain org lain pendpt. Tak semua artis tu tak baik.

Anonymous said...

apa2 pun yg penting mendapat rezeki yg barakah..walaupun rm1..biarlah kita kaya di dunia ni dgn rezeki yg halal..

nad said...

doa2la bagi anak2 kite jd anak2 yg kaya tapi soleh dan solehah heheheheh

nurul nabila bt medan said...

untung nye kalau dapat duit banyak cam tu dalam masa tak smpai sehari.
tapi tu larh banyak dugaan !
pandai buat hal.pandai larh jage.:)

nurul nabila bt medan said...

baek jadik cikgu ker.
tu pun kalau yg tak mampu nk ajar budak yg dah besar.
ajar budak kecik lagi senang.
:)

Anonymous said...

I will add this blog to my favorites, it is great.

Oyis said...

byk yg masuk, byk jgk esok kena hisab... smg rezeki yg Allah bg kat kita semau ni mendapat keberkatan, x kira lah kerja apa dan gaji berapa pon

ps: kalo nk kaya jgn jd pensyarah. mmg x kaya huhuh

transformed housewife said...

mmgla duit banyak tapi banyak jugak habis sbb diaorg kena jaga muka. Nak kena maintain lifestyle diaorg mahal jugak. sy pun skrg mengajar dibayar RM35 je sejam tapi mmg kita niat nak cari pahala selain dr dpt dduit tu kan.

Mama Zharfan said...

gaji/income blogger tak masuk list ker hehe
red mummy RM15k monthly
cik epa RM2k monthly..

tp tak ramai kot blogger yg dpt ribu raban monthly ni, setakat puluh2 or ratus2 tu ramai ler kot :)

Diyana said...

cikgu bg kelas tambahan: FOC aje ;). tp itu semua tak penting, janji ilmu yg anak2 murid dpt kan?:)

hezrina83 said...

hikhik patutlah ramai nanges2 kalau tak dapat masuk AF9 arituh..takpun aperjer program realiti tb..kekadang yang taksedap sore pun tak malu2 nak g ujibakat..

banyak toll gaji dato sitikan..tak payah bertandingpun takpe.wat persembahan lagi kayooo..patut tarik diri dr semua contest

melur said...

anak jadi penyanyi....tak mo la,
walaupun duit banyak, hidup belum tentu berkat kalau x tutup aurat dan melalaikan orang...anak akak dapat jadi cikgu pun alhamdulillah, asalkan hidup tenang, saham akhirat pun insyaallah dapat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop