@ Rumitnya memahami hati seorang perempuan

Tuesday, March 8, 2011

Lawak untuk hilang kan stress sekejap. Sabau ajerla jadik suami yekkk!! Hehe (Credit to Mia Zara on FB)

Situasi 1

Laki talipon,
Yang oii... Abang kat kedai mamak ni... Awak nak pesan apa-apa?

Bini jawab,
Takmau bang, bini awak diet...

Laki pon balik umah, goyang tangan tak beli apa-apa...
Sampai umah, tengok bini tarik muka moncong mcm cencorot
Siap majuk-majuk... Lari tido bilik sebelah....

Bila laki query balik,
Kan tadi awak yang takmau pesan apa-apa yang oiii....

Bini jawab,
Memangla orang kata takmau apa-apa...
Tapi belikan jerla apa-apa....
Kalau abang beli apa-apa kita makan jerrr....

Eh, bini akuni... Yang mana satu nih?

Situasi 2

Laki talipon bini,
Petang ni awak nak masak apa Yang?

Bini jawab,
Alaaahhh.... Hari-hari kena masak, penatlah bang!
Balik keja ni Abang makan siap-siaplah

Laki pon, balik keje.. Singgah kedai mamak
Tibai nasik beriyani kari kamben baekk punya.
Sampai umah, sendawa bau kamben...
Tiba-tiba... Bini jerit panggil suh makan!
Bang, bini awak masak sambal tumis petai, sama sup ayam,
Sama telur bistik, sama ayam goreng kunyit. Jom makan!!

Si laki terkulat-kulat pandang makanan penuh satu meja,
Sedangkan perut dia dah senak, penuh dengan kamben!
Merajuk lagiiii... Tido bilik sebelah lagi.....!!
Yang, awak ni ada kecelaruan mental ke halusinasi nih?

Situasi 3

Abangni, kalo dok umah asek sepah umah jerlah!
Bini abang penat tau nak kemas umah semedang
Awat abang tak kuar pi mancing ker... Pi main bola ke...
Pegilah! Pegilah! Saya nak rilek-rilek dgn budak-budak nih

Si laki punyala seronok weeiii....
Dan-dan bangun pi tukar baju, capai talipon, capai kunci keta..

Bila dah siap, kuar bilik...
Tengok hanak bini dah siap-siap pakai baju lawa...
Bangggg, bini awak sama hanak-hanak ikut awak eh?

Situasi 4

Bang, ujung minggu ni balik kampung nak?

Abang keja lah yang....

Abang hantar bini abang dgn hanak-hanak dah la bang,
Pastu abang balik la KL balik

Lepas dah hantar hanak bini balik Parit Buntaq,
Esoknya, laki pon start keta... Nak balik KL.

Baru sampai Taiping, talipon berbunyi... Bini dia talipon.
Abang bila nak balik ambik kitorang bang?

Situasi 5

Abang ni asyik tengok tibi jer dari semalam tau
Abang tak kesian bini abang ker...
Dah kelupas-kelupas kulit jari tau.. Asik basuh kain jer
Abang tulungla lipat banjaran Himalaya dalam bilik rahsia tu bang...

Laki pon, dengan muka rebel...Masuk bilik rahsia...Lipat kain

Sekali, bini masuk bilik nak usha line... Tetiba jer kena petir plak..

Apa awak lipat kain mcm ni banggg?
Kenapa sudut kanan tak align dgn sudut kiri nih?
Kenapa kolar baju ni awak lipat ke dalam?
kenapa spender ni awak lipat tiga?
kenapa? kenapa? kenapa?

Situasi 6

Nah hambik anak ni bang... pakaikan pampers, pakaikan baju...
bini abang nak mandikan hanak yang sorang lagi....

Nak bagi pakai baju mana ni Yang...? <--- laki tanya
Alah abangni... kan baju anak ada 8 bakul tu...
pakaikan jerlah baju mana-mana pon...
bukan ada org nk tengok ponnn...

Bila bini tengok, anak dah siap pakai baju....
Apa pesen baju abang bagi budak ni pakai bangggg!
Apsal seluar kunin, tapi baju kaler merah?
kalau orang tengok, nanti orang ingat anak kita sami ha...

Kesimpulannya? Wanita ni sangat kompleks dan emosional, Lelaki pula jenis yang otak lurus. Bila bergabung jadilah macam kat atas ni. Huhu.

18 kawan BabyIbu berkata-kata..:

iduraz said...

hihi...hati wanita memang susah nak jangka

Liz Rohaizat said...

setuju sgt lah! tang last tu mmg lawak. betulla. kita nak pakaikan anak baju, biar la sama warna ke. ni tak, seluar lain baju lain. iskk...

Sumijelly said...

adoi....nak gelak baca sumer situasi tu...

tp memang betulkan...

kekadang wanita itu memerlukan perhatian dr seorang lelaki....

di akui kekadang ada gak berperasaan begitu...hahahaha

Sumijelly.com

Maziela_84 said...

sesiapa yang bergelar wanita mesti nak kan kesempurnaan, dan kecantikan dari berbagai aspek kan..
Memang sukar untuk memahami bahasa@perbuatan perempuan ni..sebab perempuan sukar utk luahkan dgn kata..
jadi para suami sekalian kenalah buat2 paham..walaupon xpaham...hehehe

ChentaHati said...

hehehe... mmg kompleks kan ibu...

Diyana said...

utk kurangkan rs kenapa suami tak faham isteri..kene tny diri sendiri jg,sejauh mane kite faham suami.heh.aku skrg senang,ateng mmg aku tau jns pikir sempoi[mcm semua lelaki dlm artikel ang letak ni]..jadi aku memang transform jadi ateng jg. no hard feeling walaupn mmg kdg tu mia pakai bj ali,ali pakai bj mia ..papa die boh.aku malas bebel. aku bukak,aku sarungkan balik kalau anak2 pakai tak kena. kire cukup bertuah la,suami nak tolong..tk pyh tambah dgn berleter.ucap terima kasih sudah..haha

ct N honey said...

rasa-rasanya yg no 1 dan 6 tu cam ct aje.

Halen said...

hehe.. wanita kan penuh dengan emosi dan perasaan dan juga lebih detail. lelaki ni janji ada je..

azzamoro said...

kelako la baca ni. hahaha. tapi mmg btui pun. :p

Hafidz Moro said...

Jangan biarkan situasi terlalu rumit, and jangan selalu pulak rumitkan keadaan..

maybe ketawa bila baca..tapi hati lelaki yg confuse bagi yg terkena tu pulak boleh keluarkan end result yg lebih complex n lebih rumit jadinye nanti..hehe

Hafidz Moro said...

Jangan diacah air yg tenang,
Di gigi air bermain jangan,
Bacanya ketawa hati nan senang,
Hati cik abang usah jadi mainan..

IEZA said...

Lucu pun ada..story ni..,kadang2 kita orang perempuan ni..tak puas apa yang kita dapat..laki tolong salah..,tak tolong lagi salah..

eddi said...

perempuan memang ada mood sendiri, lucu juga bila membaca...

Oyis said...

sabar nya la laki yg bole terima benda2 gitu. saya rasa, kalo suami saya, mmg dah 'murka' dah, ngada2 katanya...

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

hahahaha...suka tul baca story2 kt atas 2..terhibur hati jap...huhuhu..
ada gak cm2 karenah ekk..hemmm..tp pompuan ni betul2 komplek la...laki lak cm lurus jer..jrg2 jer diorg ni nk melenting cm pompuan...huhuhu

nurul nabila bt medan said...

kena pandai2 paham sendiri:)

juesyqa said...

Salam ibu... best bc sya amik nak kgsi ngan kwn2 FB yer...

nurul nabila bt medan said...

rumit2.
kalau pompuan tu jenis ****
tak pe lagi.
hehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop