@ Tsunami di Jepun

Saturday, March 12, 2011

Tadi baru baca pasal Jepun dilanda gempa bumi bermagnitud 8.9 pada skala richter berlaku di Pantai Timur Honshu, Jepun pada 2.46 tengah hari tadi. Ini mencetuskan tsunami setinggi 10 meter (30 kaki). Ya Allah kecut rasa perut ni. Selamatkanlah mereka di sana. Jiran MIL baru berangkat ke Jepun pukul 7 malam semalam untuk melawat cucunya. Semoga Allah lindungi beliau sekeluarga dan juga semua rakyat Malaysia di sana.





Macam-macam jadi sekarang. Takut bila Ibu fikirkan. "Ya Alah jauhkanlah MAlaysia dari sebarang mala petaka. Lindungilah kami Ya Allah. Amin"

8 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Zulaikha Mohamad said...

kul 1 pg nnti dijangka kat pelantar minyak kertih.. and kat labuan pon tonight.. coz diaorg kat pelantar dh dpt emergency alarm about this tsunami.. Hopefully all of them selamat..

Zila said...

Kami di sini pun sedang monitor disaster ni dari petang semalam>overnite>this morning...tgh tunggu nak respond atau tidak.. semoga semuanya baik2 sahaja...

liza said...

amin..moga kita dijauhkan dari semua malapetaka ini.

MamaRaisya a.k.a Lisa said...

moga kita dijauhkan dr segala malapetaka...skrg ni mmg byk bencana alam yg berlaku kan..mmg takut n kdg terpk adakah kiamat telah hampir...takutnya...

nurul nabila bt medan said...

tu makne nye Allah nak tunjuk kat penduduk negara laen.sruh diaorang taubat.sekarang ni mcm2 boleh jadi.

Nisa' Azman said...

mmg sgt terkejut psl tsunami yg melanda jepun. Eventhough diorg ade tsunami detector, tp rmi gak org Jepun yg xsmpat nk lari, maybe coz ombak tsunami dtg laju sgt.. Allahualam..
Kite juz dpt doakn diorg slamat, esp Muslim di sana..

AkmaFaizal said...

tulah..negara berteknologi tinggi pun tak mampu melawan kuasa Allah S.W.T. Moga2 kita dijauhkan dengan malapetaka ni. Amin

CatlinaFly said...

kun fayakun...bila Allah kata jadi, maka jadilah ia...

sbnrny bencana akn menimpa tak kira siapa kan?yg penting bersabar dan ambil pengajaran...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop