@ Saya suka pisang goreng

Monday, April 2, 2012

Ibu suka sangat makan pisang goreng. Tapi sejak dengar kes orang rendam plastik dalam minyak - untuk jadikan pisang goreng tahan rangup. Ibu tak beli lagi kat kedai. So marilah goreng sendiri. Bukan susah pun cuma kena beli pisang seikat so banyak kali le nak kena masak sampai habis kalau makan cuma bertiga.


Pisang paling disukai untuk goreng - pisang abu


Dulu pakai tepung beras je tapi sejak jumpa dengan Tepung Adabi ni terus jatuh hati. Rangup je bila goreng.


Taraa dah siap. Nyum-nyum.

4 kawan BabyIbu berkata-kata..:

Aine Ainun said...

X pnah dgar plak pasal plastik tu..
Apapun, better masak dr beli kan..sesekali xpe;)

misshannajr said...

saya pun suka sgt makan pisang goreng..tp nak reduce dose dah sbb takut kolesterol naik hehe..nak naikkan sng tp nak turunkan payah betol..so baik berjaga2 sebelum naik :) sekali sekala ok la

kinna said...

suka pisang gorang tp tak reti goreng..huhu..cari pisang pon tak pandai (kalo tak masak sgt, kelat..kalo masak sgt, lembek)..

tp rezeki mengandung kali ni sgt murah..br2 ni mama dtg dr kampung bwk pisang awak...sedapnya...balik2 keja je dijamu pisang goreng panas2...

Nad @ MamaZN said...

oo, ada ek yg buat camtu?
taktau la pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop