@ Kenapaku pilih Dugro?

Saturday, January 17, 2015

Tahun ni Amani dah masuk 3 tahun Ammar pulak dah 7 tahun so sekarang ni yang minum susu tumbesaran ialah Amani je. Amani sekarang mium Dugro. Ada banyak sebab kenapa Ibu pilih Dugro sebagai susu Amani.

Kenapa Dugro ye?



 First, Dugro membantu untuk perkembangan otak. Dalam tiga tahun pertama anak kita means dari umur 1 hingga 3 tahun, diorang akan melalui proses pertumbuhan yang cepat. Jadi tak hairanlah apa yang kita ajar diorang akan observe dengan cepat. Contohnya sekarang Ibu tengah ajar Amani kira 1,2,3 dalam 2 hari je dia dh leh hafal. Mereka memang cepat belajar pada tahap ni. Itulah sebabnya nutrien seperti DHA amat penting untuk membantu pertumbuhan yang pesat ini.

Tolong abang buat keje sekolah

Selain tu DHA juga membantu dalam pertambahan ketinggian, kuat, menjadi lebih aktif dan ingin tahu tentang dunia di sekelilingnya. Ini membawa kepada sebab kedua Dugro menjadi pilihan iaitu membantu pertumbuhan tulang. Ini part yang paling Ibu suka sebabnya Amani ni setiap petang wajib pegi taman dengan ayah dia. Kalo pegi sana memang tak duduk diam la. Lompat sana lompat sini jadi dia perlulah harus mempunyai tulang yang kuat untuk menyokong seluruh tubuhnya. Korang tahu tak hampir 90% pertumbuhan tulang berlaku sebelum usia 18 tahun bagi wanita dan 20 tahun bagi lelaki. Oleh itu bekalan kalsium yang mencukupi pada peringkat kanak-kanak amat penting sebagai asas yang kukuh untuk tulang yang sihat setelah dia dewasa. Tulang Amani kuat dan sekarang dah Nampak macam 4-5 tahun tingginya walau kalau ikut baru 3 tahun.



Tulang kuat, tahan lasak
 
Selain itu, Dugro dapat membantu pertumbuhan tisu. Anak kita yang masih kecil memerlukan bekalan protein yang stabil untuk memperkukuhkan pembesaran dan membolehkan tubuh membina dan membaiki tisu tubuh sewaktu dia sedang membesar. Jadi Dugro ni memang bagus untuk Amani, sebab Amani ni kurang makan skit, nak makan nasi ke apa ke susah sangat so bila ada susu Dugro Amani still dapat protein even though kurang makan.
 
Dugro juga bagus untuk sistem imun. Apa tu sistem imun? Sistem imun ni setiap orang perlu ada kerana ianya satu organisma yang boleh melawan penyakit kira nak elak kita senang dijangkiti penyakit la. Macam anak ibu, selalunya kalau sorang demam yang lain akan turut demam. Macam berjangkit-jangkit pulak. Jadi, kenalah bagi anak kita mempunyai sistem imun yang kuat untuk memastikan dia dilindungi dan terus aktif bermain serta meneroka sekelilingnya. Jumlah Vitamin A yang mencukupi akan menyokong sistem imun serta daya penglihatan dan kulitnya. So, bila dah minum Susu Dugro badan anak kita akan lebih kuat untuk melawan virus-virus di sekelilingnya so tak de la Ibu risau sangat dah sebab Amani dah tough dan ada pelindung =p



  Main di playground

Susu Dugro juga dapat memperbaiki sistem penghadaman Ada sesetengah budak susah sangat nak membuang. Kadang-kadang tu 2 hari sekali and ada jugak yang jenis nangis meraung bila nak membuang. Sistem penghadaman yang baik bagi kanak-kanak membolehkan tubuh mereka menyerap nutrien dengan lebih baik. Ia juga dapat mengurangkan masalah penghadaman seperti sembelit dan meningkatkan perlindungan terhadap jangkitan. Prebiotik seperti frukto-oligosakarida berantai panjang (lcFOS) membantu mengekalkan persekitaran usus yang sesuai untuk bakteria baik (probiotik). Oleh itu, sistem penghadaman menjadi lebih sihat dan bertahan terhadap jangkitan.

 
Untuk menyokong pertumbuhan dan potensi menyeluruh anak anda, Dumex™ Dugro® 5-Nutri telah diperingkat dan dirumuskan dengan protein, kalsium, vitamin A dan IcFOS dan kini mengandungi 100% lebih DHA* untuk menyokong perkembangan otak.
 

Amani Luv it
 
Ha banyak betul kelebihan Dugro ni. Itu kata Ibu lah kan. Kata Amani - janji sodap :)

3 kawan BabyIbu berkata-kata..:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

hamizah che mat said...

jemput singgah
JOM FOLLOW SAYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Widget By Devils Workshop